«ساختمان کاخ دادگستری که ساخت آن از 1317 به ابتکار صدرالاشراف، وزیر عدلیه، آغاز و به علت وقوع جنگ جهانی دوم با وقفه مواجه شده بود، به سال 1325 به دست احمد قوام (قوام السلطنه) افتتاح شد.»

همیشه یک راه حلی هست!

زمان ابلاغ اولین آیین‌نامه‌ قانون الزام به ثبت معاملات

به گزارش دارالوکاله دادمان؛ سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این که اولین آیین‌نامه‌ قانون الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول ۲۵ شهریور ابلاغ خواهد شد، گفت: در حال حاضر، قانون شامل ۱۴ آیین‌نامه است که از این تعداد، ۶ آیین‌نامه به تأیید رئیس قوه قضائیه رسیده و ۸ آیین‌نامه دیگر در حال بررسی و تصویب در هیئت وزیران است. برخی از این آیین‌نامه‌ها دارای مهلت‌های سه‌ماهه و شش‌ماهه هستند که باید به سرعت اجرایی شوند. ماده سه آیین‌نامه در فوریت ابلاغ قرارگرفته و تا شنبه هفته آتی ابلاغ خواهد شد. همچنین پیش‌نویس آیین‌نامه‌های دیگر توسط سازمان ثبت تدوین و به معاون اول محترم قوه‌ قضاییه تقدیم شده است که درحال گذراندن مراحل اداری خود است.

امروز یکی از مهم‌ترین آیین‌نامه‌ها یعنی آیین‌نامه ماده سه، و هفت و ده به تصویب نهایی خواهد رسید. این آیین‌نامه به نقل و انتقال اسناد مالکیت مربوط می‌شود و در حال حاضر در مراحل نهایی بررسی قرار دارد.

سازمان ثبت در این مورد در حال فراهم کردن سامانه الکترونیکی است که افراد حقیقی و حقوقی بتوانند معلاملات خودشان را مستقیما ثبت کنند و قانونگذار برای فراهم شدن این سکوی الکترونیک، فرصت یک‌ساله به سازمان ثبت داده است. ما مدنظر داریم این سامانه الکترونیک قبل از یک سال، در دسترس عموم برای استفاده قرار بگیرد و حتی در موضوع استعلام برخط، تدابیری انجام گرفته است که این منوط به ابلاغ آیین‌نامه کاربردی ماده۳  است. بعد از ابلاغ این آیین‌نامه، استعلام برخط در اولین فرصت توسط سازمان ثبت بصورت الکترونیک دردسترس متقاضیان محترم قرار خواهد گرفت. لازم به توجه است که ارگان‌های دیگر نظیر وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و تامین اجتماعی نیز در این خصوص تکالیفی دارند که پس انجام آن‌ها امکان ثبت کامل و دقیق فراهم خواهد شد.

📌 منبع: ایسنا

نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از عباس‌آباد (بهشتی)، نرسیده به پارک ساعی، برج نگین ساعی (پلاک ۲۲۴۴)، طبقه سوم، واحد ۳۰۳

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دارالوکاله دادمان است - طراحی شده در استودیو زیوا