«ساختمان کاخ دادگستری که ساخت آن از 1317 به ابتکار صدرالاشراف، وزیر عدلیه، آغاز و به علت وقوع جنگ جهانی دوم با وقفه مواجه شده بود، به سال 1325 به دست احمد قوام (قوام السلطنه) افتتاح شد.»

همیشه یک راه حلی هست!

تغییر ناگهانی مقررات دولتی را از طریق سامانه ۲۴۳۰ اطلاع دهید

به گزارش دارالوکاله دادمان به نقل از اتاق بازرگانی؛ سید امیر سیاح، رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۲۴۳۰ که نام آن از مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار الهام گرفته شده است، اعلام کرد که فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق این سامانه و همچنین بات ۲۴۳۰ در پیام‌رسان بله، تغییرات ناگهانی مقررات از سوی دستگاه‌های دولتی را اطلاع دهند و به بهبود ثبات و امنیت فضای کسب‌وکار کمک کنند.

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت امور اقتصاد و دارایی تغییر ناگهانی مقررات را به عنوان یکی از مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران برشمرد و گفت: این قبیل اقدامات غافلگیر‌کننده در قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار منع شده است اما تا پیش از تصویب آیین‌نامه‌های مواد ۲۴ و ۳۰ این قانون به اجرا درنمی‌آمد.

سید امیر سیاح در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران گفت: خوشبختانه با تصویب آیین‌نامه‌های این دو ماده قانونی به سمت اجرای آن پیش خواهیم رفت و این بدان معناست که دست ادارات دولتی  برای آنکه فعالان بخش خصوصی را غافلگیر کنند، بسته خواهد شد.

او افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق سامانه ۲۴۳۰ و همچنین بات ۲۴۳۰ در پیام‌رسان بله، تغییرات ناگهانی مقررات از سوی دستگاه‌های دولتی را اطلاع دهند و به این وسیله به برقراری آرامش و امنیت در فضای کسب‌وکار کمک کنند. این سامانه به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته اطلاعات وارد شده را ظرف چند ساعت بررسی کرده و ضرورت اصلاح مقرره را به اطلاع دستگاه مربوطه می‌رساند. چنانچه این دستگاه به این درخواست پاسخ مثبت ندهد این موضوع از طریق معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری و در ادامه از طریق دستگاه‌های نظارتی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

سیاح خطاب به فعالان اقتصادی گفت: از بخش خصوصی درخواست می‌کنیم که کمک کند تا هیچ مسئولی جرات نکند دست به تغییر غافلگیرکننده رویه‌ها و مقررات بزند.

نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از عباس‌آباد (بهشتی)، نرسیده به پارک ساعی، برج نگین ساعی (پلاک ۲۲۴۴)، طبقه سوم، واحد ۳۰۳

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دارالوکاله دادمان است - طراحی شده در استودیو زیوا