«ساختمان کاخ دادگستری که ساخت آن از 1317 به ابتکار صدرالاشراف، وزیر عدلیه، آغاز و به علت وقوع جنگ جهانی دوم با وقفه مواجه شده بود، به سال 1325 به دست احمد قوام (قوام السلطنه) افتتاح شد.»

همیشه یک راه حلی هست!

مشاوره بازرگانی و گمرکی

خدمات مشاوره بازرگانی و گمرکی

شاید شما از آن بازرگانان مجرب و قدیمی­ ای باشید که آن دوران را که روال اداری  با کاغذ، کارُبن و لاک و مهر در گمرک، وزارت بازرگانی و بانک­ها پیش می­رفت به خاطر بیاورید و امروز در ملغمه­ ای که سامانه­ ها و سیستم ­های گوناگون ایجاد کرده ­اند، افسوس روزگار اصیل گذشته را بخورید و کلافه شده باشید. شاید هم تاجری جوان و تازه ­کار باشید که برای دریافت کارت بازرگانی، ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت و یا تخصیص ارز از طریق بانک عامل با ابهام و مشکل مواجه باشید.

شاید هم نه اسیر نوستالژی گذشته­ های کاغذی باشید و نه چنان تازه­ کار و در سودای فتح تمام سامانه­ ها، بلکه بازرگانی چابک و مبرز باشید که بر حسب تصادف در گمرک دچار مشکل شده و کارش به پیچ و خم آیین ­نامه ­ها، مقررات و کمیسیون­ های گمرکی افتاده یا با علت تأخیر فروشنده کالا با خطر شکایت بانک عامل در سازمان تعزیرات مواجه است.

ممکن است بازرگانی باشید که پس از سال­ها تجارت از سر تصادف و محموله صادراتی شما پیش از خروج از مرز کاملاً نابود شده و حال به دنبال جبران خسارت از طریق شرکت های بیمه و شرکت های حمل کننده ای هستید که بارنامه یا راهنامه را صادر کرد کرده اند.

همچنین ممکن است گیرنده ای با کانتینر کالا را برایش به خارج از کشور حمل کرده ­اید کالا را تحویل نگرفته و شما دنبال دریافت خسارت معطلی کانتینر از فرستنده یا فورواردرِ نماینده او هستید، در هر صورت مشاوران بازرگانی کارآزموده دارالوکاله دادمان می توانند به سرعت و سهولت شما را راهنمایی کنند و در صورت نیاز می توانید انجام کلیه امور خود را از مرحله اوّل تا انتها یا به­ قول معروف صفر تا صد به همکاران ما محول کنید. همکاران دفتر حقوقی دادمان فقط وکلای دادگستری نیستند.

اغلب می شنویم که تاجران گلایه می­کنند که وکلای دادگستری و حقوقد انان علی رغم تسلطی که به قوانین و موازین حقوقی دارند درک کافی از اقتضائات بازرگانی بین ­المللی نداشته و نمی­ت وانند با تجار زبان مشترک پیدا کنند. همکاران دارالوکاله متشکل از وکلا و حقوق دانان مسلط حقوق تجارت و حقوق تجارت بین­ الملل و نیز بازرگانان و مشاوران بازرگانی هستند که گاهی سه نسل پیاپی (پدر بزرگ، پدر و پسر) در زمینه گمرکی و بازرگانی و ترخیص فعالیت کرده­اند. بنابراین شما با یک تیم متشکل از حقوقدانان و مشاوران بازرگانی همکاری خواهید کرد و آن وقت است که لذت استفاده از تخصص و خرد جمعی را حس خواهید کرد.

گوشه کوچکی از مهمترین خدمات مشاوره ­ای و وکالت در زمینه بازرگانی، صادرات و واردات، داوری، حمل و نقل و امور گمرکی که در دفتر وکالت دادمان به شما ارائه می­شود از این قرار است:

  • مشاوره در خصوص دریافت کارت بازرگانی و انجام کلیه مراحل صدور و تمدید کارت بازرگانی
  • پیگیری و انجام تمامی مراحل ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت (از اخذ پرفرما تا تخصیص ارز) همچنین محاسبه هزینه­ های ثبت سفارش برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافه
  • مشاوره در زمینه بیمه کالاها و حمل و نقل بین­المللی زمینی (جاده ای و ریلی)، دریایی، هوایی و ترکیبی، ترانزیت کالا
  • مشاوره در زمینه دریافت خسارت ناشی از فقدان کالا، دموراژ، حق معطلی و در صورت نیاز طرح دعوی در مراجع قضایی یا داوری
  • خدمات تخصصی طرح دعاوی، مشاوره حقوقی و وکالت در رسیدگی­ های داوری نزد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، داوری نزد انجمن شرکت های حمل و نقل بین ­المللی ایران، داوری نزد مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران، مرکز منطقه‌ای داوری تهران (TRAC) ، مرکز داوری کانون وکلای دادگستری،
  • مشاوره تخصصی در خصوص حقوق و مسئولیت­ های برخاسته از کنوانسیون حمل و نقل جاده ای کالا (CMR)، الزامات قانونی و دعاوی مرتبط با صاحب کالا، فرستنده کالا، گیرنده کالا، متصدی حمل و نقل اعم از فورورادر (Forwarder) و کریر (Carrier)
  • معرفی ترخیص­ کاران باسابقه، مجرب و آشنا با قوانین، مقررات و رویه­ های گمرکی فعال در گمرکات کل کشور برای ترخیص کالاهای شما، حمل یکسره، اعمال معافیت­ های گمرکی واردات  ماشین آلات خط تولید و تجهیزات اصلی و جانبی خط تولید
  • انجام کلیه مراحل لازم برای صادرات کالاهای کشاورزی و صنعتی
  • مشاوره در خصوص نحوه انتقال قانونی ارز حاصل از صادرات به کشور با ملاحظه تحریم­ های بانکی
  • مشاوره در خصوص رفع تعهد ارزی ناشی از واردات و صادرات کالا و قبول پرونده­های مربوطه نزد سازمان تعزیرات حکومتی
  • آموزش خصوصی و اختصاصی گام به گام به بازرگانان جوان و علاقه­مندان به فعالیت در حیطه واردات و صادرات کالا

دادمان در شبکه‌های اجتماعی

نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از عباس‌آباد (بهشتی)، نرسیده به پارک ساعی، برج نگین ساعی (پلاک ۲۲۴۴)، طبقه سوم، واحد ۳۰۳

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دارالوکاله دادمان است - طراحی شده در استودیو زیوا