«ساختمان کاخ دادگستری که ساخت آن از 1317 به ابتکار صدرالاشراف، وزیر عدلیه، آغاز و به علت وقوع جنگ جهانی دوم با وقفه مواجه شده بود، به سال 1325 به دست احمد قوام (قوام السلطنه) افتتاح شد.»

همیشه یک راه حلی هست!

خدمات دعاوی و پرونده های دادگستری شهرری

دادگستری شهری ری

شهرستان ری یکی از شهرستان­های تابعه استان تهران به مرکزیت شهر ری است. ری شهری تاریخی است که سابقه­ای باستانی دارد و از چندین هزار سال پیش سکونت­گاه انسان خردمند بوده است. در متون دوران­های هخامنشی، اشکانی و ساسانی می­توان نام ری را یافت. همچنین در دوران حکومت اعراب بر ایران مُلک ری سرزمینی آباد بود حتی در تاریخ تشیع نقل است که شمربن ذی­الجوشن با وعده حکومت ری در کربلا با امام سوم جنگید. پس از تشکیل حکومت­های مستقل ایرانی بعد از اسلام ری مدتی در دوه آل زیار و سلجوقی پایتخت ایران بوده است.

با اینکه شهر ری مرکز شهرستان ری است، امّا از لحاظ حوزه شهری و خدمات جزوی از شهرداری تهران و در محدوده منطقه ۲۰ شهرداری پایتخت قرار می­گیرد. با این حال از لحاظ تقسیمات کشوری و سازمان اداری و نیز صلاحیت قضایی، ری مستقل از شهر تهران است.

دادگستری شهر ری، به گفته وکلایی که تجربه فعالیت در این حوزه قضایی را دارند، دست­کم در دادرسی­های حقوقی یکی از دادگستری­های منظم در سطح کشور است. دادگاه عمومی بخش کهریزک (با صلاحیت رسیدگی به دعاوی شهرهای کهریزک و باقر شهر و توابع آنها)،  دادگاه عمومی بخش فشافویه (با صلاحیت رسیدگی به دعاوی شهر حسن آباد و توابع)، دادگاه عمومی بخش قلعه نو (با صلاحیت رسیدگی به دعاوی شهر قلعه­نو و توابع) و دادگاه عمومی بخش خاوران (با صلاحیت رسیدگی به دعاوی شهر قیامدشت و توابع) دادگاه­های تابعه دادگستری شهرستان ری هستند.

با توجه به افزایش جمعیت شهرستان ری، سهولت رفت و آمد با تأسیس ایستگاه­های مترو، رشد قیمت زمین و املاک در شهر ری، رونق ساخت و ساز اعم از تجاری، اداری و مسکونی در محدوده شهر ری و حومه، افزایش فعالیت صنعتی در شهرستان ری و افزایش حجم مبادلات مالی و تجاری در شهرستان ری دعاوی و پرونده­های فراوانی در دادگستری شهر ری مطرح می­شود که استفاده از خدمات تخصصی وکلای دادگستری در آنها می­توان به اصحاب دعوی کمک کند.

دارالوکاله دادمان از همکاری وکلایی بهره می­برد که حوزه اصلی فعالیت آنان دادگستری شهر ری و دادگاه های بخش­های تابعه شهرستان­ ری است. دفتر وکالت دادمان آمادگی دارد وکالتِ دعاوی و پرونده­های حقوقی علی­الخصوص پرونده­ها و دعاوی ملکی، مالی، ثبتی و تجاری شما را در حوزه قضایی شهرستان ری پذیرفته و کار شما را به سرعت و سهولتی در حد مقدورات نزد مراجع قضایی شهر ری به سرانجام برساند.

نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از عباس‌آباد (بهشتی)، نرسیده به پارک ساعی، برج نگین ساعی (پلاک ۲۲۴۴)، طبقه سوم، واحد ۳۰۳

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دارالوکاله دادمان است - طراحی شده در استودیو زیوا